hjälp

Fastighetsskötsel

Föreningen har ett avtal med företaget FASTIGHETSHJÄLPEN. Det innebär att skötsel av bl.a. trappstädning, soprum, värme, belysning och stammarna sköts av dem.

Vid felanmälan och icke akuta frågor kan man skicka e-post till info(a)fastighetshjalpen.se eller ringa. Telefontid vardagar 09.00 - 11:00, tel: 08-602 84 00


Vid akuta situationer, såsom exempelvis översvämningar, spruckna rör och liknande ska du ringa till Fastighetshjälpens JOUR, tel: 070-920 30 90.


Förvaltning

Vår ekonomiska förvaltare NABO (f.d. Rådrum) registrerar pantsättningar och överlåtelser. De hjälper också till med utdrag ur lägenhetsregistret (mäklarbilder), besvarar frågor gällande avgiftsavier, ändring av aviseringssätt (till exempelvis e-faktura etc) och frågor kring kontrolluppgifter som de skickat ut.


Nabo nås via www.nabo.se eller på tel: 010-288 00 00


Hiss- och låsproblem

Fel på hissen anmäls till TRYGGA HISS dygnet runt, tel: 08-798 92 00.

Vid problem med ditt lås kan du ringa LÅS-SNABBEN dygnet runt, tel: 08-642 4 243.

Tänk på att hålla efter handtaget i  lägenhetens ytterdörr då brickorna lossnar ibland och skruvarna kan behöva dras åt.


Internet

Fastigheten är ansluten till bredband 1000mb via Ownit. Vid frågor eller störningar, kontakta leverantören på support@ownit.se tel 08-525 07 300.


Störningar

Om du störs av dina grannar, upplever bostaden som otrygg eller ser ett brott som begås i fastigheten bör du kontakta polisen. Vid akuta situationer gäller 112.


Ohyra

Om du misstänker att du har drabbats av ohyra (till exempel vägglöss) så ska du snabbt kontakta ANTICIMEX på telefonnummer 075-245 10 00.

Saneringen bekostas av föreningens skadedjursförsäkring hos Länsförsäkringar. Det är i princip omöjligt att bli av med vägglöss på egen hand och det finns en stor risk att de sprids till grannar. Om du drabbas av ohyra är det viktigt att du även informerar styrelsen.


Mer info råd och trivselregler om boendet finns i den här pdf:en.

Om du undrar något är du välkommen att kontakta styrelsen!